VÄLKOMMEN TILL WWW..MEDICINSKMASSAGETERAPEUT.SE! MASSAGE - TÖJNINGAR - TRÄNING - REHAB - FORMGJUTNA INLÄGG - LÖPANALYS - KOST - HÄLSA - ÅTERHÄMTNING.

Köp-/behandlingsvillkor, GDPR

    Köp och betalvillkor:

    Vid bokning av massagebehandling hos EC Healthclub i Kristianstad och i Sölvesborg, så sker alla betalningar vid ankomsten med swish (alternativt med betalkort om gymreceptionen är bemannad). Vid bokningar för massagebehandling i Hässleholm, så sker alla betalningar vid ankomsten med swish- eller med kortbetalning. 


    Behandlingsinformation


    Allergi
    En praktikmottagning bör vara så fri som möjligt från olika allergener. Vissa patienter har hudallergier vilket gör att man bör välja en oparfymerad massagekräm/
    olja med så lite tillsatser som möjligt. Värmen som uppstår i huden vid massage kan ge en överkänslighetsreaktion.


    Astma/andningsbesvär
    Om en patient har astma så bör vi få veta det, då är man förberedd ifall han/hon får ett astmaanfall hos dig.
    Om patienten talar om att han/hon har astma, astma lika besvär eller andningsbesvär kan du av detta få indikation på att vissa områden kan vara aktuella
    att behandla och ta hänsyn till men besvären är generellt ingen kontraindikation för massage.


    Blödningsbenägen
    Behandla inte utan att patienten rådfrågat sin läkare om det finns en sjukdom (blödarsjukdom) hos honom/henne. Blödarsjuka innebär en nedsatt koagulationsförmåga
    hos blodet. En liten ytlig kärlbristning räcker för att orsaka en stor blödning. Det finns olika typer av blödarsjuka och patienten bör först fråga sin läkare om massage är lämpligt. Man kan vara mer blödningsbenägen än andra om det förekommer viss medicinering ex. blodförtunnande preparat men detta behöver ej vara kontraindikation för massage.


    Högt eller lågt blodtryck
    Högt blodtryck under längre tid ger negativ påverkan på både hjärta och blodkärl. Behandla dessa patienter varsamt. I många fall kan patienterna med hjälp av medicin hålla sitt blodtryck på en bra nivå och dessa är alltså inte lika känsliga. Stress är ofta en av orsakerna till högt blodtryck och massage i avslappningssyfte kan ha en god inverkan. Vid lågt blodtryck bör man se till att patienten får resa på sig långsamt då en massagebehandling generellt sätt kan sänka blodtrycket ytterligare och yrsel
    kan uppstå.


    Återkommande huvudvärk/migrän
    Om framförallt ett barn, ung vuxen eller äldre person har huvudvärk i samband med sjukdom, ex. luftvägsinfektion inte ovanligt, skall man reagera då huvudvärken kan vara ett symptom på hjärnhinneinflammation. I övrigt handlar huvudvärk oftast om en indirekt effekt av spänd nacke- axlar vilket med fördel kan behandlas. I detta fall kan alltså huvudvärk i anamnesen innebära en indikation till vilket/vilka områden man kan behöva behandla.


    Tinnitus
    Tinnitusbesvär utgör ingen kontraindikation men är ett vanligt förekommande problem men som patienter sällan eller aldrig nämner som sjukdom eller kopplar till det han/hon söker för hos dig som massör. Tinnitus kan vara kopplat till spänningar i muskulatur så tinnitus kan indikera att vissa områden ex. nacke och käkar kan vara bra att behandla.


    Förklaring till hälsodeklaration
    Yrsel
    Yrsel kan vara kopplat till ett flertal besvär och sjukdomar men dels kan detta indikera att patienten har muskulära spänningar som en massör kan hjälpa till med men yrsel är också något att ta det försiktigt med i samband med att patienten reser sig från behandlingsbänk efter massage.


    Pågående eller nyligen avslutad infektion eller feber
    Behandla aldrig en patient med feber. Infektioner kan ge muskel- och ledvärk så i dessa annars vanliga symptom föreligger alltså kontraindikation.


    Gravid
    Man behandlar inte med djupgående massage eller pressur i länd- och magregione då detta är obehagligt, onödigt och möjlig kontakt med foster finns. Däremot är inte graviditet en kontraindikation utan massage fungerar alldeles utmärkt på en gravid.


    Skelettskador
    Information om gamla skador kan vara till hjälp för att förstå patientens nuvarande problem då kroppen ständigt anpassar sig till ex. snedställningar efter en skada.


    GDPR

    Integritetspolicy

    Medicinsk Massageterapeut är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter som beskrivs i denna integritetspolicy. I denna integritetspolicy förklarar vi vilken typ av personuppgifter vi lagrar och hur vi behandlar dem. Denna integritetspolicy gäller för: www.medicinskmassageterapeut.se.

    Personuppgifter som vi samlar in och behandlar

    Vi behandlar följande kategorier av personuppgifter:

    • Grundläggande information: namn, födelsedatum
    • Kontaktinformation: adress, telefonnummer, e-postadress
    • Konto- och profilinformation: inställningar, preferenser
    • Betalningsinformation: Transaktionsinformation, betalningsmedel
    • Kundhistorik och kundengagemang: beställnings- och leveransinformation, kundvagnsrörelser, rabattkoder, lojalitetsprograminformation,
    • Aktiva produkter och avtal samt produkter och tjänster som du tidigare har haft, hur mycket och hur ofta de används, status för produkter/tjänster,
    • Kundaktivitet: läs- och handlingshistorik från appen, webbplatser eller elektronisk kommunikation vi skickar ut. Samt teknisk information om enheterna du använder.
    • Cookies: se vår information om cookies här: via popup.

    Personuppgifterna samlas vanligtvis in direkt från dig eller genereras i samband med att du använder våra tjänster och produkter. När vi hämtar personuppgifter från andra källor, hämtar vi personuppgifter från följande källor:

    Hur vi använder personuppgifter

    Leverans av tjänst/avtal

    Vi använder dina personuppgifter för att uppfylla våra avtal med dig, det vill säga när du har beställt en produkt eller tjänst från oss. Det rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är att behandlingen är nödvändig för att uppfylla ett avtal med dig.

    Hantering av kundrelationer

    Vi använder dina personuppgifter för att hantera vår kundrelation med dig. Det kan till exempel handla om kundtjänst, hantering av klagomål och felsökning gällande ditt konto. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är att behandlingen är nödvändig för att uppfylla ett avtal med dig.

    Analys, affärsutveckling och förbättring av tjänster

    Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla och förbättra våra tjänster och produkter. En stor del av detta arbete innebär att analysera olika former av personuppgifter, till exempel kundaktivitet, kundhistorik och konto- och profilinformation. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse.

    Anpassad användarupplevelse

    Vi anpassar användarupplevelsen och kommunikationen till din kundrelation och vi använder personuppgifter för detta ändamål. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse.

    Försäljning och marknadsföring

    Vi använder personuppgifter i samband med försäljning och marknadsföring av våra produkter och tjänster, till exempel genom att du får e-post från oss. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse. Du har möjlighet att reservera dig från delar av denna behandling genom att till exempel reservera dig från att få e-post från oss. Utöver detta kan vi också be dig om samtycke att använda dina personuppgifter för så kallad profilering, där vi drar slutsatser om dina intressen och behov utifrån dina personuppgifter. Syftet med profileringen är att vår marknadsföring ska bli mer relevant.

    Systemövervakning, felsökning m.m.

    Vi övervakar våra system för fel och problem. En del av dessa processer innebär lagring och behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse.

    Säkerhet, avslöjande av bedrägeri och kriminell verksamhet

    Vi behandlar personuppgifter i vårt arbete med att skydda våra användare och oss själva mot bedrägeri, missbruk och kriminell verksamhet. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse.

    Följa rättsliga åtaganden

    I vissa fall är vi skyldiga att behandla personuppgifter av hänsyn till andra rättsliga åtaganden. Ett exempel på detta är information som är kopplad till försäljning, som vi är skyldiga att bokföra och spara enligt bokföringslagen. Det rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är att behandlingen är nödvändig för att uppfylla ett rättsligt åtagande som åligger oss.

    Dina rättigheter

    Om du vill utöva någon av dina rättigheter, kontakta oss på [email protected]

    Rätt till insyn i egna uppgifter

    Du kan begära en kopia av alla uppgifter vi behandlar om dig. Kontakta e-postadressen ovan för att utnyttja din insynsrätt.

    Rätt till rättelse av personuppgifter

    Du har rätt att begära att vi rättar eller kompletterar uppgifter som är felaktiga eller vilseledande.

    Rätt till radering av personuppgifter

    Du har rätt att få dina personuppgifter raderade utan dröjsmål. Du kan när som helst begära att vi raderar uppgifter om dig själv. Men notera att information som vi är skyldiga att behålla av hänsyn till andra rättsliga åtaganden (som till exempel bokföringslagen) inte kommer att raderas.

    Begränsning av behandling av personuppgifter

    I vissa situationer kan du också begära att vi begränsar behandlingen av uppgifter om dig. Du gör detta genom att administrera samtycken eller reservationer i våra lösningar.

    Protestera mot behandling av personuppgifter

    Om vi behandlar uppgifter om dig med grund i våra uppgifter eller på grundval av en intresseavvägning har du rätt att protestera mot vår behandling av uppgifter om dig. Du gör detta genom att administrera samtycken eller reservationer i våra lösningar.

    Dataportabilitet

    Du har rätt att få ut dina personuppgifter i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format. Kontakta e-postadressen ovan för att få ut dina personuppgifter.

    Du kan klaga på vår behandling av personuppgifter

    Vi hoppas att du informerar oss om du anser att vi inte följer reglerna i personuppgiftslagen. Säg gärna till först genom den kontakten eller kanalen du redan har etablerat med oss. Du kan också klaga på vår behandling av personuppgifter. Du gör de

    1. Om Medicinsk Massageterapeut
    • Företaget har sitt säte i Hässleholm. Företagets postadress är Strandängsvägen 10.
    • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
    1. Beställning
    • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
    • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].
    1. Leverans
    • Våra normala leveranstider är dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
    • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].
    1. Priser
    • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
    • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
    1. Ångerrätt
    • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

      5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
    • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
    • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
    • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
    • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

      5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
    • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
    • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
    • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
    • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
    • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
    • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

      För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
    1. Reklamation och klagomål
    • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
    • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
    • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

      6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
    • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
    • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
    • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
    1. Ansvarsbegränsning
    • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
    • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
    • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
    1. Produktinformation
    • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
    1. Information om Cookies
    • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
    1. Personuppgifter
    • Genom att handla hos Medicinsk Massageterapeut accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
    • Medicinsk Massageterapeut är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
    • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
    • 10.1 Vad är en personuppgift?
      En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
    • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
      För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
    • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
    • 10.3 Rättslig grund
      I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
      Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
    • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
      10.4.1 Betalleverantör
    • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
      De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: .
    • 10.4.2 Fraktbolag
      För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
      De fraktbolag vi samarbetar med är: .
    • 10.4.3 Nyhetsbrev
      Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
      Vi använder för utskick av nyhetsbrev.
    • 10.5 Rätten till tillgång
      Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
    • 10.6 Rätt till rättelse
      Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
    • 10.7 Rätten att bli glömd
      Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
    • 10.8 Ansvarig för dataskydd
      Medicinsk Massageterapeut är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
    • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
      Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
      Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.
    1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
    • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
    1. Tvist och lagval
    • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
    • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
    • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.